تلفن تماس :02188976617

عینک طبی و عینک آفتابی

گالری عینک ایده آل

زارا- قسمت دوم

زارا- قسمت دوم

ساخت و توزیع ​

بنابر گزارش‌ها، زارا تنها یک هفته نیاز دارد تا یک محصول جدید را توسعه دهد و آن را در مقایسه با میانگین تقریبا شش ماه به فروشگاه برساند و سالانه ۱۲۰۰۰ طراحی جدید را آغاز می‌کند. زارا سیاست تبلیغات صفر دارد. یعنی این شرکت ترجیح می دهد که در عوض تبلیغات، درصدی از درآمد را برای باز کردن فروشگاه‌های جدید سرمایه‌گذاری کند. زارا در سال ۱۹۸۰ کارخانه خود را در La Coruna (شهری که به خاطر صنعت نساجی شناخته می‌شود)راه‌اندازی کرد و در سال ۱۹۹۰ به ارتقا تولید و توزیع محصولات خود پرداخت. این رویکرد، که توسط شرکت تویوتا موتور طراحی شده‌بود، سیستم real - time (JIT)نامیده می‌شد. این سیستم، شرکت را قادر ساخت تا یک مدل تجاری جدید ایجاد کند که امکان مهار خود در تمام مراحل مواد، تولید، تکمیل محصول و توزیع را در عرض چند روز در سراسر جهان فراهم سازد. بسیاری از محصولات زارا در کشورهای مجاورش مانند اسپانیا، پرتغال، ترکیه و مراکش تولید می‌شود. در حالی که برخی از رقبا تمام تولیدات خود را به آسیا برون سپاری می‌کنند، زارا بیشتر اقلام خود را تولید می‌کند - نیمی از کالاهای خود - در ده‌ها کارخانه متعلق به شرکت در اسپانیا و پرتغال و ترکیه، به ویژه در گالیسیا و شمال پرتغال و ترکیه ساخته می شوند. لباس‌ها با عمر طولانی‌تر مانند تی‌شرت اولیه به تامین کنندگان کم‌هزینه به طور عمده در آسیا سپرده می‌شوند. این شرکت می‌تواند یک محصول جدید طراحی کند و در مدت چهار تا پنج هفته تمامی کالای خود را در فروشگاه‌های زارا به اتمام برساند. این روش می‌تواند موارد موجود را در دو هفته مورد اصلاح قرار دهد. بهبود چرخه عمر محصول به معنای موفقیت بیشتر در برآورده کردن ترجیحات مصرف کنندگان است. اگر یک طرح در عرض یک هفته به خوبی فروش نشود، از فروشگاه‌ها کناره‌ گذارده می‌شود، سفارشات بیشتر لغو می‌شوند و طراحی یک طرح جدید در دستور کار قرار می گیرد. زارا تغییرات مد نظر مشتریان را نظارت می‌کند. زارا گستره‌ای از طرح‌های پایه‌ای دارد که یک سال طول می‌کشد، اما چند طرح پر فروش می‌تواند در قفسه‌های فروشگاهها کم‌تر از چهار هفته بماند، این  باعث می شود که طرفداران زارا به تکرار بازدیدها از فروشگاه ها تشویق می‌کند. یک فروشگاه متوسط در اسپانیا انتظار دارد که مشتریان سه بار در سال از آن بازدید کنند. این کار تا ۱۷ بار برای زارا انجام می‌شود. زارا در نتیجه افزایش فشارهای رقابتی از بازار خرید آنلاین، تمرکز خود را بر روی آنلاین نیز تغییر می‌دهد و در نتیجه فروشگاه‌های کمتری را در آینده باز خواهد کرد.

 لباس‌های غیر سمی

 در سال ۲۰۱۱، صلح سبز مشاوره ای را با زارا برای ممنوعیت استفاده از toxics در تولید پوشاک آغاز کرد. صلح سبز در نوامبر ۲۰۱۲ به عنوان بخشی از کمپین بزرگ خود به شناسایی شرکت‌هایی که مواد سمی در فرآیندهای تولید خود استفاده می‌کنند، پرداخت و لیست آن را با عنوان "موضوعات سمی" منتشر کرد. ۹ روز پس از انتشار گزارش، زارا متعهد شد تمامی مواد شیمیایی خطرناک را در سراسر زنجیره تامین و محصولات خود تا سال ۲۰۲۰ از بین ببرد. زارا بزرگ‌ترین خرده‌فروش در دنیا شد تا آگاهی‌ها را برای کمپین detox بالا ببرد، و به تولید عاری از مسمومیت روی‌آورده است.

 استثمار کودکان و کودکان کار ​

بی‌بی‌سی نیوز در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که آن‌ها شواهدی از کار و استثمار کودکان در کارخانه‌ها در ترکیه پیدا کرده‌اند. زارا پاسخ داد که مشکلاتی در ژوئن ۲۰۱۶ در یک کارخانه واحد وجود داشت و آن‌ها قول یک دوره شش‌ماهه برای حل این مشکلات داده بودند.

 ادعاها مبنی بر ویرایش ضد یهودی ​

در سال ۲۰۰۷، زارا یک کیف دستی را پس از آنکه مشتری متوجه در طرح کیف شد، از قفسه بیرون کشید. کیف از یک تامین‌کننده خارجی وارد شد و زارا ادعا کرد که این سمبل هنگامی که کیف دستی انتخاب شده‌بود دیده نمی‌شد. زارا محصول را از مغازه‌ها بیرون کشید، و سوزان اشتوت، سخنگو گفت که این کیف به هیچ وجه معلوم نیست. در آگوست ۲۰۱۴، زارا از فروش یک تی شرتش برای شبیه به یونیفورم که زندانیان اردوگاه یهودیان پوشیده بودند، انتقاد کرد. تی‌شرت راه‌راه بود و یک ستاره زرد شبیه به ستاره داوود نشان می‌داد. زارا گفت که این طرح توسط "ستاره‌های کلانتر" از فیلم‌های کلاسیک غربی الهام گرفته شده‌است. زارا چند ساعت پس از اینکه آن‌ها برای فروش ظاهر شدند، پیراهنش را از حراج برداشت و معذرت‌خواهی کرد. زارا از فروش تی شرتش در اسرائیل انتقاد کرد، چون این کشور کلانتر ندارد متوجه رح نشده است. علاوه بر این، کلمه "کلانتر" در حروف شفاف روی ستاره زرد روشن بیان ‌شد. اتحادیه مبارزه با مواد مخدر به این پیراهن واکنش نشان داد و گفت که این کار تهاجمی است، اما از شناسایی زارا از تجسم احتمالی و حذف پیراهن از فروش استقبال کرد.

شیوه‌های کار

در آگوست سال ۲۰۱۱، یک شوی تلویزیونی برزیلی این شرکت را به استفاده از sweatshops (فروشگاهی که دستمزد کم به کارگر داده می شود) برای تولید برون سپاری خود متهم کرد. منطقه‌ای حزب کارگر و استخدام برزیل، کارخانه‌ای را تعطیل کرد. نمایندگان زارا بیان کردند که اتهامات کار برده در مقابل خرده‌فروش، نشان‌دهنده نقض قوانین رفتاری برای برگزاری کارگاه‌های است. همچنین از شرکت‌هایی که مسئول برون سپاری غیر مجاز هستند، خواسته شده‌است که فورا وضعیت کارگران درگیر را مجددا بررسی کنند. در نوامبر سال ۲۰۱۷، مشتریان در فروشگاه‌های زارا در استانبول ترکیه خرید کردند و یادداشت‌های دست‌نویس را یافتند که از کارگران ترک در جیب لباس‌های داخل فروشگاه و از خریداران خواسته بود تا به زارا فشار بیاورند و به آن‌ها حقوق معوقه پرداخت کنند. این شرکت توضیح داد که حقوق پرداخت‌نشده به علت یک تولید کننده شخص ثالث بوده‌است که نتوانسته اند به کارمندان خود حقوق بدهد. این شرکت گفت که آن‌ها به ارائه غرامت به کارمندانی که حقوق دریافت نکرده اند، کمک خواهند کرد. در این توافق، تنها حقوق کارمندان کارخانه جبران شدن و کارمندان موسوم به"یقه سفید" که در این توافق پوشانده نشده اند دستمزدی دریافت نکردند.

 در حال نسخه‌برداری از طراحی ​دیگران

در جولای ۲۰۱۶، شکایاتی علیه زارا انجام شد که از چندین طراح مستقل برای محصولات خود دزدی کرده بودند. یکی از طراحان، Tuesday Bassen، که قبلا با برندها از جمله Outfitters Urban و نایک کار می‌کرد با زارا تماس گرفت. این شرکت پاسخ داد طرح‌های Bassen's به اندازه کافی مشخص نیستند و تنها تعداد معدودی از شکایات در محل خود را دریافت کرده‌اند. هنگامی که این خبر در نهایت توسط نمایندگی‌های رسانه‌ها مطرح شد، و Inditex، صاحب شرکتی که از او خواسته شد تا در مورد این موضوع نظر بدهد، پاسخ داد که موارد مورد نظر از فروش به حالت تعلیق درآمده اند و در تماس با وکیل Bassen's برای شفاف‌سازی و رسیدگی به این موضوع هستند. تا سال ۲۰۱۸، MaXhosa توسط Laduma اقدام قانونی علیه زارا برای کپی کردن طراحی‌های خود انجام می‌دهد. زارا با حذف جوراب‌های که به سبک هنری او شباهت داشت، به شکایات از طرف طراح پاسخ داد.

سیاسی ​

در ژانویه ۲۰۱۸، منبع اینترنتی شانگهای نمایندگانی از زارا را برای لیست کردن تایوان به عنوان یک "کشور" احضار کرد و به آن دستور داد که فورا وضعیت را اصلاح کند. در ژوئن ۲۰۱۸، یک ژاکت زارا با "من واقعا اهمیتی نمی‌دهم، تو چی؟" وقتی که ملانیا ترامپ از یک مرکز بازداشت برای کودکان مهاجر که از والدینشان جدا شده بودند بازدید کرد، سر و صدای زیادی برپا کرد.

مولف: ف.ب

کد: 50019653

زمان انتشار: یکشنبه 10 آذر 1398 11:35 ق.ظ

منبع: www.idealoptic.ir

تعداد نمایش: 48

اطلاعات تماس


آدرس :تهران میدان فاطمی میدان گلها خیابان کاج شمالی پلاک 134/1
تلفن : 02188976617
پست الکترونیکی (ایمیل) : idealoptic1@gmail.com
 

تمامی حقوق محفوظ است و استفاده از محتوا تنها با اجازه نامه کتبی و درج لینک منبع مجاز می باشد.