گروه لوکسوتیکا (Luxottica) پیشتاز در طراحی، تولید و اشاعه ی مُد، زیبایی، شهرت، غنی بودن، ورزش و عملکرد عینک می باشد. لوکسوتیکا قدرتش را از هسته ی خود می گیرد؛ جاییکه برندهای باارزشی به تعادل جزو دارایی های برند لوکسوتیکا محسوب می شوند. گسترش بین المللی لوکسوتیکا، در سراسر دنیا اثر جای پای خود را گذاشته است. شبکه ی توزیع عمده فروشی جهانی گروه لوکسوتیکا، بیش از 150 کشور دنیا را تحت پوشش خود قرار داده است؛ 9 هزار فروشگاه خرده فروشی، این شبکه توزیع را در آمریکای شمالی، استرالیا و نیوزیلند، آمریکای لاتین، ایتالیا و دیگر نقاط جهان، تکمیل کرده است. یکی از مهمترین و باارزش ترین مزایایی که گروه لوکسوتیکا دارد، مدل فروش یکپارچه ی عمودی است که سالیان پیش ساخته شده و تمام زنجیره ی باارزش لوکسوتیکا را پوشش می دهد. این استراتژی فروش شامل طراحی، توسعه ی محصول، تولید، ترابری و توزیع می شود. طراحی محصول، توسعه و تولید در یکی از شش کارخانه ی گروه لوکسوتیکا در ایتالیا انجام می شود. از دیگر نقاطی که به این قسمت از زنجیره تأمین کمک می کنند می¬توان به سه کارخانه در چین، یک در برزیل و یک کارخانه در آمریکا که به توسعه ی محصولات چشم پوش ورزشی و کارا اشاره کرد. همچنین گروه لوکسوتیکا یک کارخانه ی کوچک در هندوستان دارد که به بازار منطقه ای آنجا اختصاص یافته است. لوکسوتیکا همچنین سابقه ی تولید عدسی های آفتابی و طبی را به مدت بیش از 20 سال دارد. کمپانی ظرفیت تولید خود را با اضافه کردن سه آزمایشگاه در اروپا، آمریکای شمالی و منطقه ی آسیا-اقیانوسیه، گسترش داده است. این گسترش ظرفیت در راستای تکمیل استراتژی یکپارچه ی عمودی است.
مأموریت لوکسوتیکا محافظت از چشم ها و بهبود وضعیت ظاهری زنان و مردان در سراسر دنیا، تولید بهترین چشم پوش های ممکن جهت رضایت مشتریان و همچنین معنی بخشیدن به ذوق و آرزوهای مصرف کنندگان می باشد. گروه لوکسوتیکا این مأموریت را به لحاظ اخلاقی و با مسئولیت پذیری کامل دنبال می-کند. تمام انرژی، استعدادها، توانایی ها و همچنین تجربه ی خود را جمع کرده تا هدف فوق را به سرانجام برساند. لوکسوتیکا مشتاقانه از این موضوع آگاه است که چه نوع عینکی برای مشتری بهترین است و به آنها اجازه می دهد که به کار، مطالعه، ارتباطات و زندگی شخصی خود ادامه دهند. لذت بردن از زیبایی زندگی در هر شکلی که هست و زیبایی دنیای پیرامون؛ از دیگر اهداف لوکسوتیکا می باشد. «دیدن زیبایی زندگی» شعار و دیدگاه لوکسوتیکا است که الهام بخش راه و روش کسب و کار پایدار و جزئی اتحاد بخش در استراتژی گروه می باشد. به نظر می رسد که دیدگاه «زیبایی جهان-قابل مشاهده برای همه» به دنبال فرمی برای ایجاد تعادل بین خوب بودن، احترام به محیط زیست، اخلاق و شفافیت روابط است. روحیه ی لوکسوتیکا مبنی بر برتری به نحوه ی کار کردن در تمام سطوح و مناطق جغرافیایی تعمیم یافته است. هر مجموعه و هر قاب عینک، نتیجه ی یک فرایند تحقیق و توسعه ی رو به جلو است که شامل صبر و تحمل، ابداع و خلاقیت مبتنی بر آخرین فناوری روز دنیا و ساخته های دستی برتر، می باشد. لوکسوتیکا ذهن خود را محدود نساخته و با نگاهی رو به جلو، به تمام ایده ها و راه های دیدن، مدل ها و فرهنگ های متفاوت توجه می کند. تلاش برای توسعه و بهبود و بیشینه کردن توان کمپانی در بازار جهانی رو به گسترش و رقابتی تر، تلاشی پیوسته و مداوم است. استراتژی بلند مدت لوکسوتیکا گسترش به تمام وجهه های چشم پوش ها و مراقبت های چشم با گسترش بخش های مختلف کسب و کار، چه به صورت افزودن زیر مجموعه ای به گروه و چه با خرید و تصاحب دیگر رقبا، می باشد. کمپانی بر ستون¬های حساب و استراتژیک زیر استوار است: یکپارچگی عمودی، ابداعات طراحی و تکنولوژی، مدیریت دارایی های برند، گسترش بازار، قواعد مالی و پیشرفت کارمندان با استعداد و متعهد. ساخت برندی قوی و ارتباطی پایدار با مشتریان، نکته¬ای کلیدی است که نقشه¬ی راه لوکسوتیکا برای آینده-ی کسب و کار خود می¬باشد. در این جهت، کمپانی لوکسوتیکا بر سرمایه گذاری جهت قدرت بخشی به خود و ایجاد تعادل در دارایی¬های خود ادامه می¬دهد. آنها این امر را با تصاحب برندهای جدید و افزودن موافقت نامه¬ها ادامه می¬دهند. در این حالت، به طور مداوم گسترده¬ی وسیعی از مشتریان با سلایق و سبک¬های زندگی متفاوت جذب می¬شوند. در عین حال، لوکسوتیکا بر حفظ و تقویت موقعیت خود در بازار متعهد است. همچنین توجه خود را بر فرصت¬هایی که در بازارهای فوری ایجاد می¬شود، ادامه می¬دهد. این نکته¬ای کلیدی در رشد بلند مدت شرکت است. هدف لوکسوتیکا افزودن به شبکه¬ی توزیع خرده فروشی و همچنین تقویت شبکه¬ی عمده فروشی است. حضور در بازار فروشگاه¬های الکترونیکی و خرده فروشان دوره گرد، از دیگر اهداف این گروه می¬باشد.
دارایی¬های برند لوکسوتیکا شامل برخی از محبوب¬ترین برند¬های عینک¬، بر روی زمین می¬باشد. این دارایی به خوبی بین برندهای اختصاصی و دارای مجوز تقسیم شده¬اند؛ ترکیبی ایده¬آل از معروفیت و قدرت پر نفوذ. دارایی برندهای خانگی به ری بن، یکی از معروف¬ترین و محبوب¬ترین برند¬های عینک¬های آفتابی و Oakley یکی از پیشتازان جهانی در طراحی و برندی با کاربرد ورزشی وابسته است. این ستون¬ها با Persol، Oliver Peoples و Alan Mikli در بازار محصول نهایی، Arnette در بازار ورزشی و با برند عینک Vogue در بازار مُد تکمیل می¬شوند. لوکسوتیکا بیش از 20 برند در زیر مجموعه¬های دارای مجوز فروش خود، از جمله نام¬هایی بزرگ در صنعت مُد و لوکس پوشی دارد. این لیست شامل جورجیو آرمانی، Burberry، بولگاری، شنل، دولچه و گابانا، DKNY، فراری، Michael Kors، Miu Miu، پاول اسمیت، پرادا، رالف لورن، اشتارک آیز، Tiffany & Co.، Tory Burch، Valentino و ورساچه می¬شود. با این دارایی¬های قوی که لوکسوتیکا در قسمت برندهای خرده فروش برای خود دست و پا کرده است؛ در بازار به خوبی جای گرفته و هر بخش از آن را به اشکال مختلف تأمین کند. این تأمین بازار شامل آخرین طراحی¬ها و قاب¬هایی با عملکردی بالا، گزینه¬های عدسی¬های مبتکرانه و خدمات پیشرفته¬ی مراقبت از چشم¬ها می¬شود. لوکسوتیکا به کمک برندهای LensCrafters و Pearle Vision در آمریکا، برندهای OPSM و Laubman & Pank در استرالیا و نیوزیلند، برند LensCrafters در چین، برند Salmoiraghi & Vigano در ایتالیا و برندهای GMO و Oticas Carol در آمریکای لاتین؛ در بخش خرده فروشی پیشتاز است. همچنین لوکسوتیکا دو برند خرده فروشی خود یعنی Sears Optical و Target Optical را نیز افتتاح کرده است. شایان ذکر است که لوکسوتیکا یکی از سریع¬ترین رشدها در بخش مدیریت شبکه¬ی مراقبت¬های بینایی را در آمریکا داشته است. علاوه بر این، لوکسوتیکا راهکار فروش جدید برند ری بن خود را در چین ایجاد کرده است. این راهکار فضایی ارتباطی ایجاد کرده که مشتریان بتوانند فرهنگ و تجربه¬ی خاص ری بن را تجربه کنند.
کد: 50017693
زمان انتشار: شنبه 3 آذر 1397 08:59 ب.ظ
منبع: Ideal Optic
تعداد نمایش: 122
دسترسی سریع
درباره ما
تماس با ما
اطلاعات تماس
تمامی حقوق محفوظ است و استفاده از محتوا تنها با اجازه نامه کتبی و درج لینک منبع مجاز می باشد.