تلفن تماس :02188976617

عینک طبی و عینک آفتابی

گالری عینک ایده آل

لوکسونیکا -قسمت اول

لوکسونیکا -قسمت اول

گروه Luxottica S. p. A. یک شرکت عینک ایتالیایی و بزرگ‌ترین شرکت در صنعت عینک است. مقر اصلی آنها در میلان ایتالیا است. این برند یک شرکت ادغامی است که از تولیدکننده، توزیع و فروش برند های مختلف عینک، تشکیل شده است.  برندهای معتبری مانند  LensCrafters، سانگلس هات، Apex توسط سانگلس هات، پرل ویژن، تارگت اپتیکال ، برنامه مراقبت بینایی آی مد، و گلسس دات کام. بهترین برنده‌ای شناخته‌شده آنها عبارتند از: rayban، Persol و Oakley. ​

Luxottica همچنین عینک آفتابی و عینک طبی برای برند های طراحانی مانند ، پرادا، جورجیو آرمانی، Burberry، دولچه گابانا،ورساچه، میو میو  طراحی می‌کند. ​

Luxottica در ژانویه ۲۰۱۷ ادغام خود را با Essilor را اعلام کرد. ادغام این دو برند منجر  شد که فروش بیش از یک چهارم ارزش جهانی لنز و عدسی برعهده آنها باشد. در مارس ۲۰۱۸، کمیسیون اروپا بدون قید و شرط ادغام Essilor و Luxottica را تایید کرد. در ۱ اکتبر ۲۰۱۸ شرکت هلدینگ جدید EssilorLuxottica به دنیا آمد و منجر به سرمایه‌گذاری مشترک در بازار، در حدود ۵۷ میلیارد دلار شد. ​

 

تاریخچه ​

 

لئوناردو دل وچیو این شرکت را در سال ۱۹۶۱ در Agordo در شمال Belluno ایتالیا آغاز کرد. دفتر مرکزی این شرکت در میلان است. دل وچو شغل خود را به عنوان دستیار یک ابزار ساز در میلان آغاز کرد، اما تصمیم گرفت تا با مهارت‌های کاری خود قطعات زیبایی تولید کند. بنابراین در سال ۱۹۶۱ او دفتر خود را  به Agordo در استان Belluno که پایه صنعت عینک ایتالیایی ، نقل‌مکان داد. این شرکت جدید را Luxottica نام گذاری کرد. سپس همکاری محدود خود را با دل وچو به عنوان یکی از شرکای موسس شروع کرد. در سال ۱۹۶۷، او شروع به فروش قاب‌های کامل عینک تحت نام تجاری Luxottica کرد که به اندازه کافی موفق بود .این رویه  تا سال ۱۹۷۱ ادامه داد تا اینکه تصمیم گرفت تولید را به پایان رساند. او متقاعد شده بود که نیاز به یک شرکت یکپارچه دارد. و در سال ۱۹۷۴ یک شرکت توزیع را پایه گذاری کرد. این شرکت در سال ۱۹۸۱ اولین شرکت تابعه بین‌المللی خود را در آلمان تاسیس کرد. در سال ۱۹۸۸، اولین قراد مجوز را با یک طراح از شرکت آرمانی بست. این قرارداد یکی از بسیاری از قراردادهای صادره شده توسط این شرکت بود. این شرکت در سال ۱۹۹۰ در نیویورک و در دسامبر ۲۰۰۰ در میلان در فهرست شرکت ها قرارگرفت. این لیست جمع‌آوری پول برای این شرکت را مطرح کرده و به آن اجازه داد تا از سهام خود برای بدست آوردن برندهای دیگر استفاده کند. از جمله این برند ها Vogue در سال ۱۹۹۰، Persol و شرکت کفش آمریکا (LensCrafters)در سال ۱۹۹۵، ریبن در سال ۱۹۹۹ و سانگلس هات در سال ۲۰۰۱ هستند. بعدها Luxottica حضور خود را در بخش خرده‌فروشی با OPSM مستقر در سیدنی در سال ۲۰۰۳، World Vision و کول در سال ۲۰۰۴ افزایش داد. در نوامبر ۲۰۰۷ Oakley را به مبلغ ۲.۱ میلیارد دلار خرید. Oakley سعی کرده بود قیمت‌های خود را بیشتر نشان دهد ولی Luxottica با انداختن Oakley از لیست زیر مجموعه های خود واکنش نشان داد و باعث شد که قیمت سهام آن‌ها کاهش یابد. در آگوست ۲۰۱۱ Erroca را به مبلغ ۲۰ میلیون پوند به دست آورد. در مارس ۲۰۱۴ اعلام شد که Luxottica با گوگل در مورد توسعه عینک های گوگل و ادغام آن در Luxottica's عینک شریک خواهد شد. در ۱ سپتامبر ۲۰۱۴، یک ساختار سازمانی جدید اعلام شد، متشکل از دو مدیر عامل مشترک، یکی با تمرکز بر توسعه بازار و دیگری ناظر بر عملکرد شرکت بود. پس از خروج آندره گورا، مدیرعامل سابق، انریکو کاواتورتا به عنوان مدیر عامل شرکت و مدیر موقت بازار (تا زمان انتصاب جدید و دائمی این نقش)منصوب شد. ۴۰ روز پس از انتصاب مدیر عامل، شرکت را ترک کرد. در سال ۲۰۱۶، گزارش شد که Luxottica سومین مدیر عامل خود را در یکسال خود را در طول یکسال و نیم از دست داده‌است. ​

شخصی به نام عادل محبوب خان یک سال پس از آنکه جایگزین کاواتوتا شد، استعفا داد. این شرکت در ژانویه ۲۰۱۷ با ادغام با Essilor موافقت کرد. این توافق همچنین یک برنامه جانشینی برای لئوناردو دل وچیو موسس شرکت ارائه کرد. و مدت کوتاهی قبل از اتمام ادغام، گزارشگر سام نایت در گاردین نوشت: " با گذشت هفت قرن از وجود عینک، هرگز چیزی شبیه آن وجود نداشته است. این نهاد جدید حدود ۵۰ بیلیون دلار (۳۷ بیلیون پوند)ارزش داشتند، نزدیک به یک میلیارد جفت لنز و فریم در سال، و تعداد نیروی کار بیش از ۱۴۰،۰۰۰ نفر بود. در ۱ اکتبر ۲۰۱۸ شرکت هلدینگ جدید EssilorLuxottica تاسیس شد که منجر به سرمایه‌گذاری مشترک در حدود ۵۷ میلیارد دلار شد. ​

در اوت ۲۰۱۸، Bridge Accademia را در ونیز باز کرد.

 

مارک تجاری عینک ​

 

دو محصول اصلی محصول، عینک آفتابی و قاب ها هستند. این شرکت در دو بخش کار می‌کند: تولید، توزیع عمده‌فروشی، و توزیع خرده‌فروشی. برند های خانه شامل موارد زیر می‌شوند: ​

  • آلن میکی
  • آرنته
  • سیستم‌های ایمنی چشم (ESS)
  • اوکلی​ ​​​​​​
  • اولیور پیپل
  • پرسول ​
  • ریبن
  • Vogue ​

این شرکت همچنین عینک را برای برچسب‌های بعدی طراحی می‌کند: ​

  • جورجیو آرمانی
  • برادران بروکس ​
  • کوچ
  • بربری
  • چنل ​
  • دولچه گابانا
  • مایکل کورس
  • میو میو ​
  • پولو
  • رالف لورن
  • پارادا ​
  • پولو رالف لارن
  • استارکس آیز
  • تیفانی اند کو
  • تونی برچ
  • ولنتینو
  • ورساچه ​

این برندها در مغازه‌های خود شرکت فروخته می‌شوند و همچنین برای توزیع کنندگان مستقل مانند فروشگاه‌ها، مغازه‌های بدون عوارض، و عینک فروشی ها فروخته می‌شوند.

 

http://idealopticshop.ir/%D9%85%D8%AC%D9%84%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF/%D9%84%D9%88%DA%A9%D8%B3%D9%88%D9%86%DB%8C%DA%A9%D8%A7

مولف: ف.ب

کد: 50019254

زمان انتشار: شنبه 12 مرداد 1398 10:27 ق.ظ

تعداد نمایش: 18

اطلاعات تماس


آدرس :تهران میدان فاطمی میدان گلها خیابان کاج شمالی پلاک 134/1
تلفن : 02188976617
پست الکترونیکی (ایمیل) : idealoptic1@gmail.com
 

تمامی حقوق محفوظ است و استفاده از محتوا تنها با اجازه نامه کتبی و درج لینک منبع مجاز می باشد.