سال 2011 به گسترش خرده فروشی لوکسوتیکا در آمریکای لاتین اختصاص یافت. در این سال لوکسوتیکا برند مولتی اپتیکاس اینترناسیونال را تصاحب کرد که خود شرکت مولتی اپتیکاس اینتر ناسیونال، مادر کمپانی GMO محسوب می¬شد. GMO یکی از اصلی¬ترین حلقه¬های زنجیر فروشگاه¬های زنجیره¬ای تجهیزات عینک در شیلی، پرو، اکوادور و کلمبیا می¬باشد. همچنین خرید شرکت مولتی اپتیکاس اینتر ناسیونال دارای برندهای Opticas GMO، اکونوپتیکاس و Sun Planet بود. کمپانی لوکسوتیکا سال بعد از آن، یعنی سال 2012، با تصاحب برند برزیلی به پیشرفت توقف ناپذیر خود ادامه داد. لوکسوتیکا توانست که Grupo Tecnol را خریداری کند؛ برندی عینک ساز که به «ساخت برزیل» معروف است. برند Tecnol بزرگترین بازیگر صحنه¬ی فروش تجهیزات چشم و عینک در برزیل به حساب می¬آمد. لوکسوتیکا با تصاحب این گروه توانست که زیربنایی جهت تولید و توزیع محصولات خود در برزیل فراهم آورد. بدین ترتیب، گروه لوکسوتیکا سطح خدمات خود را برای مشتریان برزیلی خود بهبود داده و حضور خود در بزرگترین بازار آمریکای لاتین گسترش داده است. سال 2012 در همین جا برای لوکسوتیکا به پایان نرسید. آنها در ادامه به گسترش بازار خرده فروشی خود در ایبریا (مجموعه کشورهای اروپایی در جنوب غرب این قاره شامل اسپانیا، آندورا، پرتغال و مجمع الجزایر متعلق به بریتانیا به نام گیبرالتار) پرداختند. بدین منظور گروه لوکسوتیکا به فکر تصاحب برند Sun Planet افتاد. برندی که به فروش عینک¬های آفتابی در پرتغال و اسپانیا مشغول بود. بعدتر گروه لوکسوتیکا این برند را به نام عینک¬های آفتابی Hut تغییر نام دادند. سال 1941 در منهتن برند Coach به دنیا آمد که پس از بزرگ شدن به یکی از طراحان پیشتاز در بازار آمریکا و فروشنده¬ی تجهیزات خوب و مطمئن برای زنان و مردان شناخته شد. در 2012، لوکسوتیکا با این برند قرارداد اعطای حق بهره برداری امضا کرد. مجموعه عینک¬هایی که از این همکاری حاصل شد، معرف استایل شهر نیویورک و میراث دار واقعی آمریکا بود. لوکسوتیکا در سال 2013 توانست که برند Alain Mikli International را خریداری کند، یک فرانسوی دیگر با کالاهای لوکس و بازیگری مهم در صنعت عینک امروز. برند گفته شده در سال 1978 در پاریس به وجود آمد. همیشه این برند با طراحی خلاقانه مترادف بوده است که از میراث گذشته خود الهام گرفته است؛ این بدین معنی است که جزئیات خاص را با استفاده¬ی غیر معمول از رنگ¬ها ترکیب کرده و محصولی ناب به بازار عرضه می¬کند. سبک غیر معمول ماهرانه و پیچیده¬ی طراحی¬های برند Alain Mikli، آن را به یکی از شناخته شده¬ترین برندها در عرصه¬ی بازار عینک تبدیل کرده است. خرید Alain Mikli به صورت غیر مستقیم باعث افزودن برندی دیگر به زیر مجموعه دارایی¬های گروه لوکسوتیکا شد. Starck eyes دیگر برندی است که در همان سال به لوکسوتیکا پیوست. این برند متولد 1996 حاصل همکاری فیلیپ اشتارک و آلن میکلی بود که باعث ثبت اختراع Biolink شدند؛ در این اختراع لولایی بدون نیاز به پیچ به صورت خلاقانه برگرفته از استخوان ترقوه¬ی انسان طراحی شد. به همین دلیل، چرخش 360 درجه مهیا گردیده و آسایش و استحکام بیشتری به عینک¬ها بخشیده است. در سال 2013، برنامه¬ی OneSight اولین مرکز خدمات چشم همیشگی را در گامبیا برای افراد محلی افتتاح کرد؛ کاری خلاقانه با گروهی از متخصصان محلی آموزش دیده. لوکسوتیکا در این طرح منابع مالی و تجهیزات لازم را تأمین کرد. علاوه بر آن، به هر فرد داوطلبی که در این برنامه به عنوان متخصص فعالیت داشته، کمک¬های لازم را مبذول داشت. برای لوکسوتیکا می¬توان دو اقدام مهم در سال 2014 نام برد. اولین مورد آن است که این برند در توافقی که با گروه WellPoint انجام داد توانست یک پلتفرم دیجیتالی پیشرفته در صنعت عینک و محافظ¬های چشم را تصاحب کند؛ Glasses.com آن پلتفرم نام برده می¬باشد. این وبسایت که صاحب تکنولوژی امتحان کردن مجازی خلاقانه است به مشتریان خود این اجازه را می¬دهد که مدلی سه بعدی از صورت خود ساخته و سپس عینک و قاب مورد نظر را بر روی آن قرار دهند؛ بدین ترتیب مشتری از طریق اینترنت می¬تواند که تطابق عینک و قاب آن با صورت خود را پیش از خرید و در همان منزل بررسی کند. امروزه این پلفترم به یک آزمایشگاه مبتکرانه در زمینه¬ی تجارت الکترونیکی شده و ظرفیت¬های پیشرفته¬ی خود را به کل گروه لوکسوتیکا قرض می¬دهد.
همواره خلاقیت عنصری اصلی و پیشرو در گروه لوکسوتیکا بوده است. فناوری¬های مربوط به عینک همچنان در سطوح اولیه¬ی پیشرفت خود قرار دارند؛ با این حال، لوکسوتیکا گام¬هایی اساسی در جهت کشف و پیشرفت «عینک¬های هوشمند» برداشته است. این گام¬ها به عنوان دومین اقدام مؤثر لوکسوتیکا در سال 2014 شناخته می¬شود. در این سال، برند لوکسوتیکا مطابق با همکاری خود با شرکت¬های گوگل و اینتل گام¬های نخستین را در صنعت عینک¬ها هوشمند برداشت. مایکل کورس، برندی است که در سال 1981 توسط طراح آمریکایی بر پایه¬ی استایل امروزی و معتبر ایجاد شد. به همین دلیل در سال 2015، لوکسوتیکا به فکر امضای قرارداد اعطای مجوز بهره برداری با آن برند افتاد. خط تولید عینک¬های برند مایکل کورسارائه کننده¬ی طرح¬های مدرن و پیچیده است که به طور طبیعی پیام آور برندی ظریف، فریبنده و تمیز می¬باشد. در همان سال 2015، لوکسوتیکا یک بار دیگر توافقی دیگر با Macky’s، یکی از بزرگترین فروشگاه-های زنجیره¬ای در آمریکای شمالی، شکل داد و به موجب آن فروشگاه¬های لنزکرفترز در این فروشگاه¬های زنجیره¬ای مابین سال¬های 2016 تا 2018 افتتاح می¬کند. این توافق باعث شد که حضور گروه لوکسوتیکا را بیش از پیش در آمریکا تقویت کند. همچنین به مجموع دارایی¬های مشترک گروه با Macky’s که با عینک¬های آفتابی Hut شروع شده بود، افزوده شد. رادار سرعت، اولین برند عینک¬های هوشمند است که به سبب همکاری لوکسوتیکا و اینتل، توسط شرکت Oakley طاحی و به بازار ارائه شد. سیستم این عینک به صورت آنی و به کمک صوت، به مربیگری می¬پردازد. بدین ترتیب، عینک رادار سرعت که در سال 2016 به بازار عرضه گردید، باعث بهبود تمرینات و عملکرد دونده¬ها و دوچرخه سواران می¬شود. در همان سال، لوکسوتیکا قراردادی با مجموعه گالری¬های Lafayette امضا کرد؛ به موجب آن توانست که فروشگاه¬های عینک¬های آفتابی Hut را در این فروشگاه بزرگ پیشرو در بازار فرانسه افتتاح کند. این توافق نامه بر اهمیت رشد و پتانسیل بالای بازار خرده فروشی جهانی عینک¬های آفتابی، مهر تأیید زد. بدین ترتیب برند عینک¬های آفتابی Hut به عنوان همکاری ایده¬آل برای مجموعه فروشگاه¬های مختلف شناخته شد. جهش برند عینک لوکسوتیکا در سال 2016 لوکسوتیکا از سال 2012، مقداری از سهام Salmoiraghi & Vigano را داشت؛ اما همیشه در اقلیت به لحاظ تعداد سهام بود. سال 2016 لوکسوتیکا توانست این برند را به زیر مجموعه¬های خود اضافه کند. برند Salmoiraghi & Vigano در سال 1974 از ترکیب دو برند دیگر تشکیل شد؛ آن دو برند به طور جداگانه در میانه¬های قرن نوزدهم توسط Angelo Salmoiraghi و Angelo Viagano به وجود آمده بودند. Salmoiraghi & Vigano یکی از بزرگترین و مؤثرترین خرده فروشان زنجیره¬ای در بازار ایتالیا می¬باشد که فروشگاه¬های آن در سراسر کشور پراکنده است. روند همکاری¬ها و خریداری برندها توسط گروه لوکسوتیکا باز هم ادامه داشت. در سال 2017 قرارداد اعطای حق بهره برداری با والنتینو به امضا رسید. برند والنتینو در سال 1960 و در شهر رم آغاز به کار کرد. خانه¬ی مُد والنتینو یکی از برترین تعابیر برای متخصص دوختن و بهترین معرف محصولات ایتالیایی مشهور در سراسر جهان، است. آتلیه¬ی واقع در کاخ Palazzo Mignanelli، مرکز کاری کمپانی در قلب شهر است که در آن خلاقیت و تخصص با همدیگر ترکیب شده تا وقار و زیبایی را به ارمغان آورند. سبُکی، لطافت و ظرافت ارزشمند در دی ان ای Valentino قرار دارد. در همان 2017، لوکسوتیکا اعلام کرد که توانسته Oticas Carol را به زیر مجموعه¬های خود بیافزاید. این برند یکی از بزرگترین اعطا کنندگان حق امتیاز در برزیل است. Oticas Carol در سال 1997 با فروش محدوده¬ی وسیعی از قاب¬های عینک¬های طبی و آفتابی پا به عرصه تجهیزات نوری و چشم گذاشت. این برند با تقویت بخش تیم مدیریتی و همچنین گسترش جایگاه خود در بازار خرده فروشی، رشد قابل توجهی در سالیان گذشته داشته است. بیشتر این رشد مدیون اعطای حق مجوز بوده است. شاید یکی از مهمترین تصمیم¬های گرفته شده در سال 2017، خروج لوکسوتیکا از بورس سهام نیویورک باشد. همچنین کمپانی عدم عضویت داوطلبانه¬ی خود را از کمیسیون معاملات و امنیت آمریکا اعلام کرد. سهام شرکت در هیچ بازار سهامی در آمریکا عرضه نمی¬شود.
اکنون سال 2018 است و آخرین قدم لوکسوتیکا در دفتر تاریخ آن در ادامه گفته خواهد شد… سهام¬دار عمده¬ی گروه لوکسوتیکا اس.پی.اِی یعنی شخص Delfin S.a.r.l و همچنین کمپانی Essilor International در اولین روز اکتبر 2018، ادغام موفق دو برند لوکسوتیکا و Essilor را اعلام کردند. ترکیب این دو برند و رسیدن به هولدینگ EssilorLoxottica باعث شد که به عنوان رهبری جهانی در زمینه¬ی طراحی، تولید و توزیع عدسی¬های چشم پزشکی، قاب¬های عینک¬های آفتابی و طبی شناخته شوند. باید منتظر ماند و دید که در سالیان پیش رو چه اتفاقات جدیدی در زمینه¬های مربوط به تجهیزات نوری، چشم و مراقبت از چشم از این گروه سر می¬زند. با توجه به گذشته¬ای که از لوکسوتیکا وجود دارد، این برند روند سیری ناپذیر خود را ادامه خواهد داد. مسلماً این آغازی جدید بر داستان¬های موفقیت¬های پیاپی برند لوکسوتیکا در سراسر کره¬ی خاکی می¬باشد…
کد: 50017694
زمان انتشار: شنبه 3 آذر 1397 09:01 ب.ظ
منبع: Ideal Optic
تعداد نمایش: 102
دسترسی سریع
درباره ما
تماس با ما
اطلاعات تماس
تمامی حقوق محفوظ است و استفاده از محتوا تنها با اجازه نامه کتبی و درج لینک منبع مجاز می باشد.